Yttertavle.se
Broadview AB heter företaget som driftar mail av typen yttertavle.se. De har sitt säte i Kramfors och sköter all support gällandes @yttertavle.se-mail. För problem med mailadresser som slutar på @bahnhof.se vänder man sig till Bahnhof Om ni följt instruktionerna nedan (Som alltså BARA gäller yttertavle.se-mail) men inte kommer åt er mail, eller om ni behöver hjälp att ställa in mailservrarna i ert mailprogram, ring Broadview så hjälper dem er! Hemsida: https://broadview.se/ Telefon: 0612 70 18 05 Epostflytten genomfördes under natten mellan Måndag 14/6 och Tisdag 15/6. Ni ska nu kunna gå in och byta lösenord från och med kl 12:00 Tisdag 15/6. I övrigt gäller informationen nedan från och med nu. En allmän påminnelse ej kopplad till Epost: Ni som ännu inte gjort det uppmanas att gå in på sidan “Registrering” och registrera er som kund hos Bahnhof senast 17/6 Kom igång med mailen Följ dessa instruktioner för att få tillgång till er mail på den nya platformen. https://bytlösenord.nu/ Följ instruktionerna nedan 1 Skriv in din Epostadress 2 Skriv in lösenord (Observera stor bokstav och  utropstecken): Bytmig2021! 3 Tryck på “logga in” 4 Tänk ut och skriv in ett nytt lösenord 5 Reptera detta lösenord Tryck på “ändra lösenord” Logga in på webmailen med din e-postadress och ditt nya lösenord på: https://webmail.broadview.se Om du har ett mailprogram eller app gäller följande inställningar Nya serverinställningar Inställningar för SMTP (utgående mail) smtp.broadview.se 587 (SSL/TLS) Användarnamn Din e-postadress Ditt e-postlösenord Inställningar för IMAP4 (inkommande mail – rekommenderade inställningar) mail.broadview.se 143 (SSL/TLS) Användarnamn: Din e-postadress : Ditt e-postlösenord Om ni följt instruktionerna men inte kommer åt er mail, eller om ni behöver hjälp att ställa in mailservrarna i ert mailprogram, ring Broadview så hjälper dem er! Telefon: 0612 70 18 05 OBS OBS OBS: Webmailen bör fungera direkt efter lösenordsbyte och mail på klienter så som dator/mobil/surfplatta fungerar direkt ni ställt in de nya inställningarna. Synkningen av data görs löpande, så om ni saknar mail/mappar så kan det bero på att de inte hunnits synka över ännu. Alla mail och mappar kommer att komma tillbaka inom 2/3 dagar. Om någon har försökt skicka ett mail till er adress under perioden 8/6 kl 18 till 9/6 kl 12 så kan det mailet även tillslut komma fram, men det finns inga garantier på det. Sändaren kommer ha fått ett mail tillbaka som säger att mailet inte har gått fram om detta är fallet.